"Hypotheekadvies van Univé Oost is goud waard!"
Klant aan het woord
Al jaren droomden Stefan Nijwening (52) en zijn vrouw over het uitbouwen en verduurzamen van hun huis. Ze hadden alleen niet genoeg spaargeld om dit te realiseren. Stefan maakte een afspraak bij Univé Oost en liet zich adviseren over de mogelijkheden om hun wensen te financieren. Hypotheekadviseur Joost van Pijkeren zocht het uit en sloot de beste deals, zodat zij hun droom werkelijkheid konden maken.
Zeer betrokken
Stefan: “We waren op zoek naar iemand die echt met ons mee kon denken. Over wat voor onze situatie haalbaar, maar ook betaalbaar is. Uiteraard waren we bereid om onze hypotheek op te hogen, maar niet ten koste van alles. We willen namelijk wel leuke dingen blijven doen en ons geen zorgen hoeven maken over onze hypotheeklasten. Ook als we over 15 jaar met pensioen zijn. Joost berekende ons maximale hypotheekbedrag en adviseerde om maximaal 20% van ons netto inkomen te besteden aan de hypotheek. Daar hadden we meteen een goed gevoel bij.”

De best passende hypotheek
In samenwerking met Vereniging Eigen Huis ging hij op zoek naar de best passende hypotheek bij meerdere hypotheekverstrekkers. Ook zocht hij naar een hypotheek waarbij je jaarlijks het hoogste percentage van je hypotheekschuld kosteloos mag aflossen. Hypotrust kwam als beste uit de bus. Stefan: “Hier kunnen we een groot deel van de hypotheek vóór onze pensioensleeftijd aflossen en daardoor zijn de hypotheeklasten als we met pensioen zijn aanzienlijk lager. Joost zocht alles tot in detail uit en hij zorgde er ook voor dat wij € 500,- bespaarden op taxatiekosten. In deze drie weken stond hij 24/7 voor ons klaar. Dat is wel zo fijn als je vragen hebt waar je anders maar over blijft malen.”

Snel schakelen
Hypotheekadvies is maatwerk. Want voor iedere klant geldt een andere situatie. Joost: “Het liefst begin ik met een uitgebreid gesprek in onze winkel, face-to-face. Dan leer je ook echt iemand kennen en kun je het advies afstemmen op die persoon en zijn of haar wensen. Tussendoor snel kunnen schakelen vind ik ook belangrijk. Dat kan via whatsapp, e-mail of een telefoontje. Het gaat erom dat de klant bij de hand wordt genomen, want veel mensen zien online door de bomen het bos niet meer.”
